28 February 2010

Justus en de rambutan

Op zondagochtend is er een markt bij het winkelcentrum Willows. Een mooie kans om de lokale vruchten eens te proberen. Justus en Jan Willem gingen al vroeg op stap. Na rondgelopen te hebben over de markt hebben we van alles uitgeprobeerd. Justus at er zijn eerste rambutan (wat hij heerlijk vond) en ook dronk hij een kokosnoot leeg. Hij vond het best lekker, een beetje houtachtige kokossmaak. Jan Willem genoot nog van een Thaise Won Ton soep. Er zijn nog veel onbekende vruchten en aardappelen die we nog moeten uitproberen, de volgende keer weer.


5 comments:

Anonymous said...

Hey Justus,

Je hebt wat meer haar gekregen dan wij ons herinneren! ;-)
Hoe bevalt Australië?
Wel warm zeker.
Hier is voor de 7000e keer sneeuw gevallen.
We zijn het nu wel echt heel erg zat!!!!!!!!!!!!
WIJ WILLEN OOK ZON EN WARMTE!!
Heb je al veel vrienden in je nieuwe klas?
Vraag van Marnix, of je al verkering hebt?
Heb je ook kokospalmen in je tuin?
Vraag van Evi, heb je ook huisdieren?
Een lieve alligator ofzo?!
Vraag van Jasmijn, ben je al eens een vogelbekdier tegen gekomen?
Vraag van Leonard, wat eet je met het avondeten?
Zijn jullie elke avond aan het bbqen?
Vraag van Klaas, moet je al veel werken op school?
Vraag van Johan, kun je al heel goed engels?
Vraag van Stephanie, ben jij ook al eens student of the week geweest?
Vraag van Maria, wat vind je het leukste vak op school?
Vraag van Florien, woon je in een leuke buurt?
Vraag van Joost, is het daar gevaarlijk?

Nou, je ziet dat we een heleboel vragen hebben.
We hopen dat we snel iets van je horen en we houden natuurlijk contact.

Groetjes Fransje, Thomas, Lars, Sophie, Isabelle, Maria, Evi, Marnix, Johan, Romy, Fredje, Kee, Stephanie, Maurits, Leonardo, Steyn, Joost, Maxine, Lotte, Sascha, Jasmijn, Hidde, Matthijs(nieuw), Tim, Klaas, Florien, Annemijn en natuurlijk juf Judith en juf Perruchia

Justus said...

Hoi klas!
Heel leuk dat jullie allemaal vragen hebben gesteld! Ik moet nu naar school maar zal ze na schooltijd proberen te beantwoorden.
groetjes Justus

Justus said...

Hallo klas,

Ik zal proberen de vragen te beantwoorden:
- Ja, ik heb al vrienden in mijn nieuwe klas. Ze heten: Luke, Dean, Adam, Oliver, Johnny en Connor
- Marnix: nee ik heb geen verkering
- Onze tuin staat vol met allerlei palmen, er zijn er ongeveer 50
- Evi: Ja , ik heb een babyratje als huisdier, haar naam is Betty.
- Jasmijn: Nee nog geen plathypus tegen gekomen
- Leonard: We eten altijd buiten en meestal van de BBQ. Ook wel gewoon pasta. (ha ha)
- Klaas: Ja, ik moet meer op school zijn (er zijn hier geen korte dagen) en ik moet harder werken (iedere dag huiswerk)grmbl!
- Johan: Yes, I can speak English well, it is getting better every day.
- Stephanie: nee, helaas nog niet. I am working on it!!!
- Maria: leukste vak is maths natuurlijk (rekenen)
- Florien: de buurt is niet echt leuk omdat ik hier geen vrienden heb. Iedereen woont ver uit elkaar.
- Joost: Ja het is hier gevaarlijk en veel te warm voor jou (spinnen, krokodillen, haaien. Dodelijke kwallen (stingers), grote muggen, hagedissen, giftige kikkers etc.)

Ik heb zelf 2 vragen:
1- wanneer kunnen we eens een keertje skypen? Ik zou graag de kllas willen zien en horen! Met het smartboard, dat zou nog cooler zijn

De leukste klas van Nederland! Hahaha ;-) said...

Hey Justus,

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
Skypen is helaas niet mogelijk.
Meester Herman heeft al eens geprobeerd om skype op de computer te zetten, maar dat gaat niet met het systeem dat we op school hebben, dus helaas blijft het bij mailtjes.
Wat we wel kunnen doen is geregeld wat foto's maken en die dan doorsturen naar jou.
Hier komen nog weer wat vragen! ;-)
Thomas: Is het autorijden heel anders? (we weten dat jullie nu aan de linkerkant van de weg moeten rijden, maar is het voor jou ook anders?)
Fransje: Heb je al één van die gevaarlijke dieren gezien?
Romy: Ben je al eens door zo'n grote mug gebeten?
Fredje: Hoe ga je naar school toe? Met de fiets, de auto of lopend?
Johan: Heb je al een kangoeroe gezien?
Leonard: Hoe laat moet je 's avonds naar bed toe?
Florien: Hoe laat is de school afgelopen?
Klaas: Zie je je vrienden ook buiten schooltijd om?
Joost: Hoeveel graden is het bij jullie?
Kee: Heb je daar al een beste vriend?
Nou, dat zijn weer heel veel vragen.
We wachten met spanning jouw antwoorden weer af.

Groetjes groep 6c en juf Perruchia en juf Judith natuurlijk.

Mieke said...

Hallo klas,
Ik antwoord jullie nog een keer op de blog, maar hierna gaan we mailen. Mijn mailadres is miekevheusden@live.nl
Wat is die van jullie (ik ben het mailadres van juf Judith kwijt...)

Thomas: nee het is niet anders voor mij maar wel voor mama en papa want het stuur zit rechts.
Fransje: ik heb al veel enge dieren gezien. Zie "mieke kust een papegaai" op de blog. Daar houd ik ook een krokodil vast!!!
Romy: nee, wel door een kleine mug.
Fredje: met de auto, het is een kwartiertje rijden. Wie ben je trouwens?
Johan: ik heb een hele kudde gezien!
Leonard: ongeveer om 8 uur, net als in Nederland.
Florien: altijd om 3 uur (we beginnen om half 9).
Klaas: nee helaas niet. Bij elkaar spelen is hier wat ingewikkelder omdat iedereen ver uit elkaar woont.
Joost: tot nu toe bijna altijd boven de 30 graden, maar binnenkort wordt het wat koeler (pfff....gelukkig).
Kee: ja, hij heet Connor.

We schrijven elkaar weer op de mail! groetjes Justus
ps hebben jullie mijn kaart al ontvangen?