24 September 2010

Legu, Fruity en Pythy

We hadden al de twee ratjes van Justus en Kiki, maar ons dierenpark raakt steeds voller. Hier een kleine update voor zover het onze huisdieren betreft:


In de tuin woont Legu, door ons zo genoemd omdat we dachten dat het een leguaan was maar bij nader onderzoek blijkt het een "goanna" te zijn, wat een soort lizard is.
De eerste keer dat ik hem zag, schrok ik me rot. Hij is best groot en nou niet bepaald aantrekkelijk...








Dan hebben we nog Fruity, een vleermuis die 's avonds fijn komt overfladderen om in een van de bomen te gaan hangen naast het zwembad. We doopten hem Fruity omdat we vermoeden dat het een fruitbat is. Ook hij is echt een schatje...












En dan last but zeker not least: Pythy!!!!!!!!!!!
Jan Willem maakte 3 dagen geleden op een nogal onverwachte manier kennis met deze heer of dame. Hij liep de voordeur uit en even later plofte het 2 meter lange beest achter hem neer op 1 cm afstand. Vermoedelijk raakte Jan Willem hem met zijn haar want hij zat op de muur net boven het poortje naar de trap. Geheel hysterisch belde hij mij op en ik ben direct naar huis gegaan. Verschillende telefoontjes om hem te laten verwijderen, leverden niks op. Hij is "harmless" en zit niet in huis dus vertrekt vanzelf weer, aldus de Australische instanties. Don't worry! Er schijnen redelijk wat tree-snakes en andere slangen hier te wonen dus vanaf nu kijken we toch even goed om ons heen voor we de voordeur uit of ingaan.

No comments: